Meny

Send EHF-faktura til bedriftskundene dine

Når dere sender EHF-faktura, mottar bedriftskunden deres denne i økonomisystemet eller i nettbedriften. Dersom dere bruker fakturasystem, anbefaler vi dere å kontakte support for fakturasystemet. Be om løsning for å sende elektroniske fakturaer i EHF-format (EHF-fakturaer) til bedriftskundene deres.

Sparebanken Sør tilbyr to forskjellige løsninger for å sende EHF-fakturaer:

Sende EHF - enkel fakturaløsning

I vår fakturaløsning kan dere manuelt lage og sende EHF-fakturaer til deres bedriftskunder og offentlige kunder. Det er mulig å sende vedlegg, purre på ubetalte fakturaer og sende kopi til mottaker. EHF-fakturaene tilfredsstiller krav som stilles av det offentlige, og passer for kunder som har et lavt volum av utgående EHF-fakturaer.

Når du skal sende EHF, må du vite bedriftskundens organisasjonsnummer. Her kan du søke i Brønnøysundregisteret (åpnes i nytt vindu).

Lurer du på om bedriftskunden din kan motta EHF? Sjekk ELMA-registeret her (åpnes i nytt vindu).

Filbasert EHF-faktura fra fakturasystemet deres

De fleste fakturasystemer har løsning for å sende EHF-fakturaer til bedriftskunder, og har da nødvendig kobling til et aksesspunkt. Dersom fakturasystemet ikke har eget aksesspunkt, kan vi legge til rette for løsning som leveres av Mastercard Payment Services. Dersom dere har noen spørsmål knyttet til denne løsningen, tar dere kontakt med kundesenter bedrift ved å sende oss en melding fra nettbedrift.

Se prisene for løsningen i prislisten for bedrift.